NY Guide till informationssökning vid litteraturöversiter inom samhällsvetenskap

Hur kan vi på biblioteket hjälpa dig?

Vi bibliotekarier erbjuder dig rådgivning och support när det gäller:

• informationssökning (välja sökord, söka i relevanta databaser, använda olika sökstrategier)
  • litteraturöversikter (som ovan samt metodstöd).

Om du är forskare vid Malmö universitet och ska göra litteraturöversikt kan du kontakta oss på biblioteket för att diskutera vidare kring hur vi kan samarbeta. På denna sida kan du läsa mer om hur samarbetet kan gå till:

Rådgivning och stöd för forskare vid informationssökning för litteratur- och systematiska översikter.

Du kan boka en tid för ett möte med en bibliotekarie via detta formulär. Fyll i kontaktuppgifter och beskriv vad vi kan hjälpa dig/ er med så hör vi av oss för att boka en tid:

Formulär för att boka en tid med en bibliotekarie

Du är också välkommen att kontakta oss på biblioteket på andra sätt. Har du snabba frågor kan du använda chatten på bibliotekets webbplats:

Bibliotekets webbplats

Du kan också kontakta oss via mail, telefon eller besöka oss såklart. Här finner du kontaktuppgifter och öppettider:

Öppettider och kontakt

Ska vi skriva något om boka sökhjälp?