Odontologi - Tandläkarutbildningen

Spara sökningar och artiklar i Pubmed

Du kan spara både artiklar och sökningar i Pubmed, för att senare kunna logga in och ta fram en sparad sökning eller artikel. Du loggar in med samma användarnamn och lösenord som till Canvas.

• Klicka på "Log in"
  • Klicka på "More login options"  och välj därefter "Malmö University, Sweden". OBS! Använd inte "Malmö University (MFA), Sweden".
  • Loggar in med din dator-identitet (samma som till Canvas)

Spara artiklar

Var alltid inloggad innan du ska spara dina artiklar! Spara artiklar gör du efter att du gjort en sökning och har en träfflista. Du måste aktivt välja att spara en artikel eller sökning, det görs inte automatiskt när du är inloggad.

• Klicka på "Log in"
  • Loggar in med din dator ID (samma som till Canvas)
  • Välj artikel du vill spara och klicka på "Send to"
  • Klicka på "Collections" och därefter "Add"

Spara sökningar

Var alltid inloggad innan du ska spara dina sökningar! Spara sökningar gör du sen från sökhistoriken. Du måste aktivt välja att spara en artikel eller sökning, det görs inte automatiskt bara för att du är inloggad.

Pubmed

• Gå till din sökhistorik som du hittar under "Advanced"
  • Välj den sökning du vill spara och klicka på "Actions"
  • Klicka på "Create Alert"
  • Välj hur du vill spara sökningen och klicka på "Save"

Om du kommer att spara flera olika sökningar är det bra att ge sökningarna unika och informativa namn. Det kan också vara bra att skriva in datum.