Endnote

Installera Endnote på en Mau-dator

Om du är personal på Malmö universitet kan du ladda ner Endnote från Företagsportalen (PC) eller Managed Software Center (Mac). Kontakta IT-support vid frågor kring Företagsportalen eller Managed Software Center.

1. Sök upp appen Företagsportal (PC) eller Managed Software Center (Mac)
  2. Klicka på ikonen för Endnote och välj installera
  3. Starta installationen
  4. Godkänn de användaravtal som dyker upp och klicka igenom alla installationssteg. (Det går bra att låta alla alternativ/frågor som dyker upp vara ikryssade på sina förvalda värden)
  5. Avsluta installationen och starta Endnote

Installera Endnote på egen dator

Om du är student eller personal på Malmö universitet och vill ladda ner Endnote till din egen dator, följ stegen nedan. Du kan ladda ner Endnote på upp till tre olika datorer.

Windows

1. Logga in på https://access.mah.se/
  2. Gå till N:\Campus\EndNote\EndNote Windows
  3. Ladda ner filen
  4. Starta installationen
  5. Välj “I have a product key” och använd produktnyckeln från IDService. Du hittar produktnyckeln när du loggar in i IDService under rubriken Produktnycklar
  6. Fyll i användaruppgifter
  7. Godkänn de användaravtal som dyker upp och klicka igenom alla installationssteg. (Det går bra att låta alla alternativ/frågor som dyker upp vara ikryssade på sina förvalda värden)
  8. Avsluta installationen och starta Endnote

Mac

1. Logga in på https://access.mah.se/.
  2. Gå till N:\Campus\EndNote\EndNote Mac
  3. Ladda ner filen
  4. Starta installationen
  6. Fyll i användaruppgifter
  8. Avsluta installationen och starta Endnote

Endnote online - skapa konto

Om du har installerat Endnote desktop kan du skapa ett Endnote online-konto från programmet, välj Help > Endnote online. Följ stegen för registrering.

Koppla ihop din desktop med Endnote online genom att synka ditt bibliotek, välj Library > Sync

Bara Endnote online

Det går bra att använda enbart Endote online. Registrera ditt konto via Web of Science

Du behöver installera en plug-in till Word som du kan ladda ner från ditt Endnote online-konto, välj Format > Cite While You Write Plug-in: