När ni känner att ni fått en hanterbar träffmängd är det dags att göra ett urval. Börja med att läsa titlarna på dokumenten i träfflistan. Om de verkar intressanta - gå vidare och läs sammanfattning/abstract för att avgöra relevans. Några frågor som ni kan ta med er i urvalsprocessen är:
Genom att skapa konto i databaserna kan ni jobba mer effektivt med era sökresultat. Ni får då möjlighet att spara de träffar som är relevanta för er och ni kan även spara själva sökningen och återgå till den vid senare tillfälle.
Skapa konto genom att klicka på "Create My Research Account". Fullfölj registrering, kontot är gratis.
Spara relevanta artiklar:
Klicka i rutan som finns till vänster vid varje träff, ni kan klicka i flera åt gången. Klicka därefter på de tre prickarna till höger och välj "Save to my research account."
Det finns även möjlighet att maila valda artiklar til er själva och samla dem på det sättet. Den funktionen hittar ni vid samma funtionsmeny: