Högskolepedagogik

Söktips

När du söker efter information är det bra att gå tillväga på ett strukturerat sätt. Planera och tänk igenom dina sökningar och glöm inte att dokumentera och reflektera under arbetets gång. På bibliotekets sida Att söka information - en kort guide ger vi dig tips och råd som kan hjälpa dig när du söker.

Vi vill också tipsa om Sökguiden för Självständigt arbete på grundnivå (SAG) i lärarutbildningen som fokuserar på att vägleda lärarstudenter när de söker efter vetenskapliga texter med koppling till frågeställningar inom ämnesområdet pedagogik och utbildningsvetenskap. Denna guide kan även vara ett stöd om ni vill hitta forskning inom högskolepedagogik.

Sökhjälp

Behöver du hjälp med att söka information? Du som är student och personal på Malmö universitet kan boka sökhjälp där du tillsammans med en bibliotekarie får hjälp att hitta relevant material i ditt ämne. Har du kortare frågor, till exempel om vetenskapliga texter eller vilken databas du ska välja, är du välkommen med dina frågor till våra informationsdiskar eller på vår chatt.