Kriminologi termin 1

Malmö universitetsbibliotek

Malmö universitetsbibliotek finns i tre lokaler på campus: Hälsa och samhälle, Orkanen och vid Odontologiska fakulteten. Du är välkommen att använda alla tre bibliotek som studieplats, för att låna böcker och för att skriva ut och kopiera

Bibliotekens öppettider och kontakt

Studiemiljöer på biblioteket Hälsa och samhälle

• Biblioteket är uppdelat på två våningsplan mitt i HS-huset.
  • På fjärde våningen finns en datorsal där du kan jobba lite mer ostört och tyst.
  • Det finns också skrivare/kopiator på varje våningsplan.
  • När biblioteket är meröppet behöver du ditt multikort och pinkod för att komma in i biblioteket.

Foton från Biblioteket hälsa och samhälle

Studiemiljöer på Orkanenbiblioteket

• Orkanenbiblioteket är universitetets största bibliotek och ligger vid campus Universitetsholmen.
  • Här finns möjligheter att jobba ostört i den tysta zonen, där samtal inte får hållas, och i tysta läsrummet där du inte kan använda dator eller mobil.
  • I Orkanbiblioteket finns också en informationsdisk som bemannas av bibliotekarier, och IT-support där du kan få hjälp med dina IT-frågor.

Foton från Orkanenbiblioteket

Hur kan du läsa talböcker?

Om du har en funktionsnedsättning som exempelvis dyslexi, ADHD eller synnedsättning så har du rätt att läsa talböcker. Av upphovsrättsliga skäl så är tyvärr inte tjänsten tillgänglig för dig utan funktionsnedsättning. Om du har rätt att använda talböcker behöver du ett konto i Legimus.

Här kan du läsa mer om talböcker och hur du kan boka en tid med oss för en genomgång.