Kriminologi termin 1

Vad är ett multikort?

Ett multikort är din nyckel till universitetet! Du använder multikortet för att:

• Komma in i universitetets lokaler
  • Låna böcker på biblioteket
  • Skriva ut, scanna och kopiera

Här beställer du ditt multikort

Mer information om multikort på studentwebben

Vilka låneregler gäller?

• Du kan låna och lämna tillbaka böcker på alla våra tre bibliotek
  • Lånetiden är 21 dagar.
  • Utlånade böcker blir automatiskt omlånade sju gånger om ingen annan står i kö.
  • Du når ditt bibliotekskonto från biblioteket startsida, där du kan logga in för att se dina lån.
  • Vi skickar påminnelser och information om dina böcker blivit automatiskt omlånade, så se till så att vi har rätt mejladress! Ibland hamnar våra påminnelsemejl i skräpposten så ha koll på den!

Mer om bibliotekets låneregler

Hur hittar du din kurslitteratur?

På bibliotekets startsida hittar du vår söktjänst Libsearch, där kan du söka din kurslitteratur och övrig litteratur.

Bibliotekets söktjänst Libsearch

I filmen nedan kan du se hur du gör för att söka i Libsearch

Hur hittar du till rätt hylla i biblioteket?

I filmen nedan kan du se hur du för för att hitta en tillgänglig bok i hyllan på biblioteket.

Hur gör du för att reservera en utlånad bok?

• Om du sökt fram en bok i Libsearch och ser att alla exemplar är utlånade kan du ställa dig i kö genom att klicka på "Reservera" och sen välja vilket bibliotek du vill hämta den på
  • Du kan inte reservera en bok som är tillgänglig, den hämtar du på hyllan och lånar ut i utlåningsautomaten
  • Du får ett mejl när boken finns att hämta på biblioteket. Se till så att vi har rätt mejladress! Kolla också så att våra mejl inte har hamnat i skräpposten
  • Boken står på hämthyllan för reservationer i tre dagar.

I filmen nedan kan du se hur du gör för att reservera en bok.